Alla inlägg under september 2010

Av Kajsa - 29 september 2010 09:07

Jätte längesen jag skev något här.


Börjar bli riktigt kallt nu, usch inte tycka om...

Var på hovslagare möte i måndags , jordbruksverkat var där coh pratade, helt knäppa de, endel reste sig och gick..haha..ajja.


utbildningen börjar på måndag.:)


Är ledig fram till måndag, skönt :)


vår katt är en riktig terrorist.I Natt kasta jag henne ur sängen då hon lekte med mig hela tiden, måste väll få sova?


Chica och svea är bästisar och leker mycket, ozzy förstår inte varför man ska leka med en katt.


Nej ska till stallet nu,


Av Kajsa - 20 september 2010 08:35

Sd fick va med i riksdagen. mycket bra :)


I lördags var de kräftskiva och veterinär var där, Hon blev imponerad av Rapido, tyckte han var jätte fin och har ett jätte bra temprament, Gud så snäll sa hon. Han rörde inte en min när han fick spruta eller chip eller när hon drog han i svansen. Pepina som är sten cool reagerade till och med på dna testet. :) Då har jag lyckats med min avel :) Roligt att höra från yrkesmänniskor att min hingst och hans avkomma är otroligt trevliga.


sigge ,calle och pippi blev raspade...behövdes. Sigge var jätte vass, han blir alltid extremt vass i munnen, har hört att vissa araber blir det snabbt. :S ajja nu har han inte ont i mun längre. Calle var inte så vass som när han kom från spanien så det var ju bra:)

 


Ska skicka iväg rapidos papper så han få ett pass.


Igår var jag och älsk i malmö och hämtade en liten katt :) En ragdoll flicka på 13 veckor. Hon heter Svea.:) Otroligt pratig och hundarna har adopterat henne, speciellt chica tror de är hennes bebis. :)


Idag är jag hemma från jobb då jag blöder som satan...gjort det i 14 dagar....så jag måste nog till docktorn..usch..blärk


Av Kajsa - 17 september 2010 20:07

Då var e helg :) skönt fast det kommer bli en stressig helg.

Imorgon kommer bror med familj från sthlm och hälsar på, på kvällen blir de kräftskiva och under dagen ska jag städa klart i hyllinge och veterinären kommer på eftermiddagen.

Raspa tänderna på djuren, Sigge och calle har obehag av att äta morötterna nu. De blir lätt vassa, Pippi behövs nog inte hon växer inte så mycket i mun.

 Rapido ska DNA typas och ritas av. Ska få sin första spruta...kommer nog gå bra, barbro är duktig ,


Har varit en lång vecka med mycket fång hästar...hemsk sjukdom. måste gå nu.

Av Kajsa - 10 september 2010 16:23

Då var det helg igen, knappt ridit något denna ve   ckan...usch stackars calle.

Har bara fixat med huset och håller fortfarnade på, imorgon ska vi iväg och fixa lägenheten så vi blir av med den.



Blir en lugn helg annrs, måste fixa lite staket på betet och trimma under trådarna.


nästa helgblir de kräftskiva hos mamma.


barbro kommer också för att vacc och raspa tänder, Rappi ska få pass och chippas.


nä ska hänga upp lite lampor..:)

Av Kajsa - 5 september 2010 12:24

Fy vas mycket saker man har, har packat upp massor och har massa kvar :S Precis kollat alla kläder och nästan fått in allt,  Så mkt man handlar man inte ens använder :S haha.


Igår va vi på ullared, jag köpte massor men inte allt, det får väl bli lite ikea :)

haha köpte en morgan matlåda till rasmus :P inte så poppis kanske. :P


Imorgon är de praktik sen ledig tisdag :) Nice.


nä ska fortsätta lite nu.   Kanske Rapido får den färgen på hästen längst fram ;)

Av Kajsa - 2 september 2010 22:16

Massor har hänt,


Mamma har blivit operarad så nu är gallstenarna borta :)

Vi har flyttat till oderljunga :) Älskar vårt hus. Kommer bli mysigt här :)

Hästarna har kommit in på natten, tycker de om.



JAG kom på skolan, de ringde idag :) Wooohooooo

Jag ska bli hovslagare ;)


Ledig imorrn :) Blir till att packa upp och rida en sväng :)

Ovido - Quiz & Flashcards