Alla inlägg under september 2011

Av Kajsa - 28 september 2011 20:01

Vi bestämde oss för att kastrera Rapi då Sandra inte kunde ha honom som hingst. Han hade även ett litet navelbråck som också blev fixat under samma operation, Nu är han ny bliven vallack. då han ev ska åka innan vintern så va de lika bra att få e gjort.. Han har ju aldrigt visat något hingstbeteende , han vet nog inte ens vad som hänt. Han har ju fått fars fina temperament.

Ibland undrar man vad man har försäkringsbolag..de ville inte ta navelbråcket..hästen     har varit försäkrad i pippis mage och under hela sin livstid...navelbråcket är ju en skada vid fölningen . Så jag tycker de borde ta det nä jag fic minsan punga upp 12000 kr för att lösa ut honom. Alla på kliniken tyckte de va förjävligt.För tydligen ska försäkringen täcka det då det är en skada i samband med födsel.  så tänker de inte ersätta mig så blir de till att byta försäkringsbolag. Så vi kan ju säga att mitt studie bidrag plus lite till gick åt pepparn...tur jag fick låna lite av pappa.  


Nu ska lilla rapi stå inne i 3 hela veckor och efter det liten hage i 3 veckor...förr var de ut i hagen direkt så de inte svullna...allt ändrar sig..hade hoppats på hage , tycker inte om att ha inne hästar hela dagarna.


Nä ska sluta beklaga mig...


Annars är allt super. de andra hästarna mår fint.

Av Kajsa - 15 september 2011 19:02

Denna helgen åker gustavsborg på championat med Azora så jag ska passa deras hästar. De har så snälla och trevliga hästar så de går som en dans.




Rapido har varit hemma ett tag och jag blir mer och mer fast vid att korsningen swehbl/ hispano är en mycket fin korsning. Han är så underbar lilla rapi. Så lugn och lätt att ha med att göra. Han försöker få i gång sigge så han får leka lite men sigge tycker de är sådär,, Ibland kan de fara runder som idioter men oftasgår de bara och myser.


Rapido och jag har tränat på att gå över plast och tittat på paraplyn. Lilla rapi tar det med ro och till och med följer efter mig över presseningen lös.

Paraplyn va ju lite läskigt men lugnade sig snabbt och lät mig stryka honom med den.


Coola pepina klampade över presseningen lös och jag  testade att lägga henne ner . Det gick lätt även om vi inte tränat på det ett tag.Kommer lite film på detaa sen.


Även calle fick gå över presseningen...han rörde inte en min som vanligt. Allt för en morot :)


Nä ska käka lite sen blir det nog en tidig kväll.    

Ovido - Quiz & Flashcards