Alla inlägg under oktober 2011

Av Kajsa - 28 oktober 2011 20:26

Som ni kanske vet ska Rapido bli Strömsholmare och vi kör honom om två veckor...Gör ont i hjärtat men han får de super bra och jag har kontakt med sandra ofta. Kommer följa hans utveckling.

Släppte ut han i hop med Sigge i större hage , egentligen för tidigt men rapi är så lugn . Han riste på huvudet och frusta sen pussa på sigge sen gick han och beta...Sten cool asså. :) Underbar är han .

Då Sandra har en häst som heter Aramis (hispano/swb)  så rapi ska få ett namn till Ahtos Rapido. (DE TRE MUSKETÖRERNA) så sandra har bokat en hingstunge till av mig. Denna gången med Qualificado. Vi kommer till honom igen. Sandra har ett sto efter honom och swb märr. Charphina (tror jag de stavas) haha. Hon är sjukt rörlig och trevlig.


Då kommer vi till Qulificado.


Qualificado är en godkänd Lusitano hingst av bästa blod som jag får av sandra. En vän till oss i spanien ägde denna häst. Då Sandra och jag har samma tankar kring den perfekta hästen så ville hon att jag skulle ha honom. Sandra och jag vill ha en vacker häst med gott lynne, arbetsglad och kunna både hoppa och ridas i  dressyr , lätt för samling och att länga sig. Va sund och frisk och att alla ska kunna hantera de Både på hobby nivå och högt i tävlingsklasser.


Cashmere är ju en sagohäst med ett underbart temperament. Otroligt arbetsvillig och har sjukt lätt för att samla sig han är rörlig och gör alltid sitt bästa (gärna lite till) tråkigt nog hittar vi inte stamtavlan...men jag bryr mig inte jag kör mitt race med min vackra häst. Papper har ingen betydelse bara hästens lynne och hjärta. Det har vi sett förr) Många med finaste stamtavlan som inte har något mellan öronen)Jag tror på cashmere och han kommer ge underbara föl. De som finns nu är något speciellt otroligt trevliga . Nästa år blir det två stycken till. Spännande :)


Så det ska bli skoj med en hingst till. Att ge stoägarna en hingst till av gott lynne och hög ridbarhet.


Jag och Rapido i sommras

 

       

Min vackra guldhingst

Ovido - Quiz & Flashcards