Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

Pandora

Av Kajsa - 24 oktober 2014 22:08

Hon är helt underbar den dära :)

Synd hon inte blir stor häst isf hade hon nog blivit kvar...:)

Så otroligt mild.

Barbro var och vaccinera och chippa och fixade allt för pass. Hon var så snäll lilla Dora :)

Hoppade till lite när Barbro tog tagel inte så konstigt.


Hon rör sig så otroligt bra och är så snygg...hoppas någon duktig köper henne som kan visa upp henne på tävlingbanan när hon blivit äldre.


Jag rider inget nu pga sjukdom...:( SAKNAR det ...Calle ser nästan lite butter ut ...ska vi inte jobba snart undrar han nog..

   

Pepina gick super fint innan jag fick sluta...så snäll är hon bara upp och rida ut i skogen träffar lastbilar och hon bara stannar snällt vid vägkanten och väntar så de passerat. Ev kommer hon att betäckas nästa år...eller så ska hon utbildas mer...har inte betämt...


troligen har petra resorberat...tror hon är en sån som bara vill ha föl varannat år...:/  typiskt hon ger så fina ungar.


Pippi hade klabb i år och bara vätska sig...men jag tog urin test och de visa dräktigt...kan jag ha sån tur? de där urintesten brukar nämligen inte va så 100 % har varit med om att det visat negativt och sen visade sig att stoet va dräktig ändå...och tvärt om...men ska ta ett blodprov på henne till vintern..hade varit skoj med en fölis då hon kastade iår...


Rapido är på utbildning hos Ingrid Jerlin har hans ägare berättat , det går fint och Ingrid gillar honom verkligen...vi får väll se om några år kanske globen ?? ;)  Fick bild  men vill inte lägga ut den då jag inte frågat om de är okej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 11 mars 2017 14:45

Det var längesedan jag skrev något i bloggen. Tiden räcker inte till. Men idag kommer jag skriva om vad som hände min bästa vän. För jag orkar inte alla frågor .             Jag körde som vanligt ner till stallet för att morgon ...

Av Kajsa - 22 mars 2015 16:07


Glömde en bild jag fick på Rapido  

Av Kajsa - 22 mars 2015 15:44


Pandora har åkt till sitt nya hem och allt gick bra. Hon blev besiktigad och veterinären tyckte hon var super vacker med super gångarter. Alltid roligt att få bra kritik på sina uppfödningar. Jag och gubben körde upp henne till Sölvesborg. Gick sn...

Av Kajsa - 28 december 2014 13:53

Pandora har blivit tingad och ska flytta i mars . :) hon går ju med Petra på dagarna och har egen box på natten. Vill inte bara skilja de snabbt utan det ska helst så naturligt som möjligt . Egen box fick hon pga att Petra ville ha all mat själv. I...

Av Kajsa - 30 juni 2014 13:36


Pippi har kastat...fött dödfött föl...när hon gått 340 dygn åkte jag faktiskt iväg till Semistationen för att kolla hur det stod till. Stor livmoder inget föl...Har inte sett något tecken på att hon fölat varken i boxen eller i hagen...hon har inte v...

Ovido - Quiz & Flashcards