Alla inlägg under april 2012

Av Kajsa - 20 april 2012 09:53

Liten film som finns på hemsidan. Vill ni se Qualis Dotter Ihna på film finns det på min facebook.

Av Kajsa - 16 april 2012 20:45

När kommer sommaren?

Ev kommer det en tjej till Calle i helgen. :) spännande :)


Silkes ägare skicka lite bilder. Silke är 2 år och rund och go :P

Samma snälla uppsyn som din far.

Jeanette som äger silke väntar ett föl efter Calle men med ett annat sto.



   

Av Kajsa - 14 april 2012 21:03

Som ni kanske sett på facebook har jag blivit mormor åt 4 st ragdoll bebbar :) de har 5 veckor idag hur jag vill inte sälja någon...usch vill ha de alla men kan inte ha 5 katter :|


Det går iallafall bättre med Quali han börjar få förtroende...fy undrar vad de gjort med honom...när jag träffade honom i spanien va han hur lugn och trevlig som helst. Inte alls rädd att få stryk och när han kom  hit sl'ngde han sig bara man gick i mot honom. Har iallfall börjat rida honom och han är otrolig att sitta på, Jäklar vilken gång han har. han behöver bara tänka på vad vi ska göra så har han redan gjort det. Men lite spänd blir han ibland men med mycket kärlek och en fast hand blir han super även om det tar ett tag.Och fruktansvärt snäll och mjuk är han.


Cashmere är ju inte avundsjuk eller så? han visar sitt missnöje över att jag rider quali genom att springa runt i hagen. haha trams pelle. Var ute med han i skogen och han gjorde en perfekt Piaff och gick över i passage och ner i piaff igen. han är helt sjukt lätt för sig. Han passade också på att visa matte hur duktig han är på att hoppa...jag åkte nästan av så högt han hoppa , väldigt bra tryck i ryggen. För det ska mycket till för att jag ska tappa balansen.  nä jag borde åka iväg och hoppa honom . Han tycker det är skoj :)


Nä nu ska jag dricka lite kaffe :)

Calle fick tramsa runder på lina i förrgår. :)

Ovido - Quiz & Flashcards