Alla inlägg under maj 2011

Av Kajsa - 27 maj 2011 21:42

Zigge ragga igång Sunny så hon ville träffa calle idag. Calle blev glad..kan man lugnt säga. Så otroligt snäll han är lilla calle. Han var ju väldigt upphetsad men är snäll och ber flickan om lov. Duktig kille.


Fick lite bilder på Rapi och Bailarino. Söta de är ihop, bill och bull.               

Av Kajsa - 23 maj 2011 17:31

Var på troedsberga med Sunny. Hon hade haft en tystbrunst...förmodligen pga vädret eller så är hon bara lite blyg. hon får bli kvar och ska sprutas igång om 14 dagar.


Sigge får gå ihop med henne nu då sigge är så j'vla tjock.-..lite mindre bete i Sunnys hage.

Av Kajsa - 18 maj 2011 20:46

Sunny visar fortfarnade ingen brunst...hon vill bara äta :P Calle försöker prata med henne men hon bara skriker åt han.


Hoppas hon kommer igång snart.


Hmm bloggtorka? 


  Jag och favoriten Diavolo..spanien 08

Av Kajsa - 8 maj 2011 21:51

Hade anmält Pepina och Calle för utställning. Blev glatt överaskad måste jag säga trodde verkligen inte att båda mina hästar skulle bli champions :D Är så så glad:) Pepina har aldirg varit iväg på något sånt och åkte för första gången transport. (har åkt med pippi som föl) Hon var duktig men lite nervig men det får man vara första gången man är på sånna tillställningar. Hon vann iallafall PREpartbred unghäst klass. Blev helt chockad ,


Calle steg ur transporten som en vallack , sa inte ett pip och betade och pratade med folk tills det var hans tur. Jag fick förfrågan om jag ville sälja honom:| absolut inte , inte säljer man sin bästa vän. Han fick en hel beundrar flock runt sig alla ville klappa och prata med min guld hingst. Han är så söt han tar det verkligen med ro, Calle fick ställa upp i Partbreed för vuxa pga att han inte har stamtavla....men jag var glad att jag fick visa honom.  Han visade inte riktigt sin trav idag, egentligen ingen av de Pepina var spänd och calle och jag har tränat på att från galopp på volt gå över i ökad trav på långsidan men så blev det inte och han blev förvirrad och längde sig inte tillräckligt. men vad gör det? han vann sin klass och blev champion ändå. fast jag hade önskat lite mer swung i traven :P men inte lätt för calle att hålla reda på allt han ska lära sig.  Jätte lyckad dag och super glad blev jag. Måste tacka Sara att calle fick komma. kommer bilder , till och med Domaren drog fram kameran :D


Av Kajsa - 5 maj 2011 21:45

Igår var jag hos läkare och tog bort en tumör..stygnen kliar som attan. får provsvaren om ca 14 dagar...


Imorse dog min älsklings Katt Frasse efter en tids sjukdom..tror han blivit förgiftad av något, försökte verkligen få han bra och jag trodde han var på bättringsvägen då han var pigg och glad åt massor men balansen var inte helt 100.. Igår ville han ut till Greta idag förstod jag varför... han ville säga hej då, han hade somnat in själv i sin lilla säng imorse..kommer sakna honom han var en mycket speciell och rolig katt. Verkligen en riktig jägare ..vila i frid vännen <3


I helgen blir det visning, Gurkan och Calle ska visa upp sig.



  Ozzy som liten valp

Av Kajsa - 3 maj 2011 20:23

  första mötet          massa bus hela dagarna   Aciano 2 år , Rappi och Bailarino 1 åringar   :) Bill och bull

Ovido - Quiz & Flashcards