Alla inlägg under mars 2014

Av Kajsa - 30 mars 2014 14:54

Äntligen börjar det bli varmt och skönt :)


Ingen tvekan om att pippi är dräktig iallfall..blivit jätte stor om magen :))

Idag har jag fixat fölboxarna , tvättat och ströat nytt. Virkon på väggarna .

Petra har börjat fylla juver nu :) Hon är beräknad till den 19 Maj, tror nästan fölis kommer lite innan.


Pepina har fått komma igång igen och är jätte duktig. Bryr sig inte alls om bilar eller motorcycklar.


Snart får jag börja göra i ordning betes hagarna så hästarna får börja tugga lite grönt :-)

 

Sciroqo

Av Kajsa - 10 mars 2014 18:36

Har inte skrivit på jätte länge. Men vet heller inte vad jag ska skriva.

Hänt massor iallfall...stona växer om magarna. Hoppas fortfarande pippi är dräktig.  Hon hade ju tvillingar som hon sedan resorberade en av de...men det kan va svårt att de behåller den andra...men hon ser iallafall dräktig ut och är sur och tvär som hon brukar va när hon är dräktig.  Börjar hon brunsta så får vi åka och kolla. Tog urin test men det visade så svagt så jag vet inte vad jag ska tro :S

Petras bebis hade disco i magen idag. Stackars lilla petra såg väldigt besvärad ut.  Hela magen stutsade på henne. Livlig unge.Hon börjar bli trött om dagarna och tar gärna ett powernapp. Pippi ser ibland också väldigt besvärad ut så jag hoppas de är bebis som rör sig.

Fäller gör alla hästarna Petra och Cashmere är nästan färdiga :) Så fina i sina sommar pälsar.

De andra tre ser bara ruggiga ut. haha.


Har börjat sätta igång Calle igen...tömmkört och skogs skrittat. Han är fantastisk min Calle.

Gör nästan alla skolorna övermark. :) Och piaff och passage. Måste få filmat han när han är så duktig.


Gurkan blev sparkad av Sigge så hon var jätte svullen och har ett räligt sår på frambenet så hon vilar fortfarande.


 


Detta är Rapido nu fyra år ,  Han har blivit ridhäst och sköter sig mycket bra, fick en film på han med ryttare men jag fick inte in den här :S men gud så fin han är.

 


Rapido som liten bebis.


 


Ovido - Quiz & Flashcards