Alla inlägg under mars 2015

Av Kajsa - 22 mars 2015 16:07

Glömde en bild jag fick på Rapido  

Av Kajsa - 22 mars 2015 15:44

Pandora har åkt till sitt nya hem och allt gick bra. Hon blev besiktigad och veterinären tyckte hon var super vacker med super gångarter. Alltid roligt att få bra kritik på sina uppfödningar.

Jag och gubben körde upp henne till Sölvesborg. Gick snällt in i transporten och åkte snällt.

När vi kom fram så lasta vi ur och hon gick in i stallet där det fanns en kille i samma ålder.

Pandora börja äta hö direkt och hälsade på sin nya vän.

De fick stå inne en stund och bekanta sig.

Sen fick de gå ut i en gräshage och Pandora tog ledar rollen och undersökte hagen sen va gräset lockande.

Det känns bra att hon hittat ett fint hem.

Ska bli skoj att följa henne :)

 

 

Till de dåliga nyhterna

 

Pippi har resorberat ....vet varför och är väldigt trött på att inte vissa veterinärer lyssnar när jag påpekar att hon behövs spolas efter betäckning....hon renar sig inget bra längre. Hon är äldre och hade haft en kastning..inget fel på baktprov som togs men hon samlar vätska, hade jag fått som jag velat med spolningen så hade jag troligtvis haft ett föl i juni...

Suck....

 

nu står hon med vätska och svullen livmoder och vägrar gå i brunst...

vill ta prov på henne och låta hon ha två brunster . sen betäcka och denna gången kommer jag inte ge mig...HON ska Spolas !

 

Petra ville ju inte stå bra för hingst ifjol troligtvis för hon inte vill ha föl vart år . Nu vet jag de så hon ska betäckas nästa månad. 

 

 

Tänkte kolla upp Pepina också se om det blir i år eller nästa hon ska betäckas.

 

 

 

Pandora 10 månader i sitt nya hem

   

 

Ovido - Quiz & Flashcards