Alla inlägg under december 2012

Av Kajsa - 18 december 2012 17:57

Då var de snart Jul, tiden går fort :S


Gurkan va ju på Huntley och blev röntgad , en stor spricka i bogmusklerna men den var på god väg att läka så allt såg bra ut, blir lite vila  och massage för damen. Hon charmade alla på huntley (översociala pussgurkan)

Hellre för social än inte alls :)



Hormon kossan pippi var väldigt ilsk idag, vråla och skrek på alla de andra hästarna inkl mig . Inget går fort nog och bebis bockar runder i magen. Blir nog en liten vilding :)


Jag hoppas på ett sto men jag tror de blir en hingst...men bara den är frisk och förhoppningsvis Gul <3  


Lilla Cupcake stolt uppfödare Jeanette karlsson

Av Kajsa - 14 december 2012 23:18

Då va vintern här..massa snö och det är bara till att spika snösulor. ingen hitt kanske?

Iallfall så har det hänt massor och jag är såklart jätte dålig på att skriva här.

På facebook skrivs det mer.


Cashmere tycker inte om snö så han fick ett nytt fint täcke med hals. mysigt :)


Då jag har betämt att Quali får hitta ett nytt hem (och jag hoppas Sofia tar han).

Resan från spanien till sverige tog hårt på Q och han stressar mkt även om det blvit bättre så kan han inte se stona utan att få dårdimpen och jag vill bara ha hingstar av bäste temperament dvs en hingst som trivs med att va hingst.

Cashmere som är mer vallack än hingst (jag är nog bortskämd) med hans fina temperament.

Q kommer förhoppningsvis att flytta till sofia som känner honom och enbart har en vallack i stallet,

Tror att omställningen från att ha bott i en box hela sitt liv och sen komma till sverige 15 år gammal och se gräs och få e stor hage blev lite för mycket...:/ trist han är ju så vacker. Det är inte bara därför Q får gå , som vissa av er vet så har Q fått en stamtavla som inte är hans....så Q heter inte ens Qualificado...hur detta kan gå till vet jag inte då han blvit DNA blod typad som 2 åring i portugal...har hållt på i ett år med att luska ut vem han är...fortfarande vet jag inte mycket...bara att han inte är qualificado och hans papper inte stämmer någonstans...väldigt fult av uppfödaren (som bara slänger på¨luren) ...men detta är ju snart 14 år sen så ingen vill väl gräva..


Pippi är dräktig och har haft både det ena och det andra....först kolik sen allergisk chock...av kramplösandet...men nu mår hon bra och magen växer :) <3


Pepina som har trillat i hagen är på bättringsvägen men ska till huntley på måndag för att kolla så allt ser bra ut...hoppas .


Cashmere mår som en prins, har dåligt samvete för jag knappt hunnit rida han ...jag får ta mig i kragen finns inget dåligt väder bara dåliga kläder?


Hälsade på Rapido eller Athos Rapido som han nu mera heter...:) Vilken häst...han kommer bli något.

det kommer förhoppningsvis lite film på honom..:)           rapi   


   

Cupcake - cashmere -krack c


Ovido - Quiz & Flashcards