Alla inlägg under februari 2010

Av Kajsa - 28 februari 2010 19:02

 

stressade ut till mamma och fixade stallet. Sen körde hela familjen (jag och rasmus + hundar) till rasmus mamma. Trevligt.  


Imorgon ska pippi till stenestad igen...hoppas där inte är mer böld.


nu ska vi....ja

Av Kajsa - 27 februari 2010 10:12

Pratade precis med carina. De letar för fullt efter hur vi ska få fram calles papper. Horacio hjälper också     Saknar de så mkt...La hoppla ska lägga ner verkar det som...lika bra det, inger kan inte hålla på förevigt. Fan att inte calle är brännmärkt. hade varit så mycket lättare då. Ska hem oc raka bort lite päls på han och se om man ser något. Men jag tror inte där finns något.   



 

Av Kajsa - 26 februari 2010 21:10

ONSDAG

Var med Pippi i stenestad. Visade ingen hälta i skritt eller trav. De öppnade gipset och vist fan hadee  en ny böld mognat.  så det blev gips och box arest igen. stackars pippi. De ville egentligen ha kvar henne men pippi kan inte va utan mamma så hon fick följa med hem igen. har fått börja fodra henne en massa. köpte korn till henne. Hon stressar när e andra är ute så då går hon ner sig, inte bra när man har bäbis i magen. Sen trycker jag i henne morötter. Gillar hon   


   Torsdag


Hovslagaren va här. Gick bra pepina och calle blev verkade och Sigge fick nya framskor.



Fredag

Sladda typ av vägen hem till mamma...wie ingen som skottar :S

red sigge i grimma i hagen tjockisen är rätt duktig :) rätt så bra övergångar från galopp till skritt. fast ibland rusar in iväg. Pina skulle ju också vara med och jaga honom. Sen valla vi pepina lite. Tyckte hon va skoj.   

Red calle i skogen han hade snö ända upp till knäna. Så vi tappade våra benskydd. Sen hoppa vi över alla snövallar. Calle kan faktiskt hoppa :P rund fin rygg över "hindret". Väldigt bra att träna passagen i snön fast väldigt jobbigt enligt calle.  



nä nu ska jag ta och glo på tv .Ciao

Av Kajsa - 23 februari 2010 15:00

Kan inte snön försvinna?..

Imorgon ska pappa och jag köra med pippi till stenestad. hoppas det blivit bra nu. fast detta kommer ta lång tid. men vi får hoppas att det fick rent de ordentligt sist så inte bölderna blivit värre.

Stod och kände på henns mage innan. fy vilken huligan som ligger där inne. inte konstigt hon är sur och tvär. Usch jag vill att den ska komma ut nu.    men jag får vänta några månader till.


nu kom älskling





rastafarin Dante    <--- Dante äter som packman. roligt  



Av Kajsa - 22 februari 2010 19:31

nu har vi fixat "nya" däck de åker på imorgon....:) inte hänt något idag. bara städat.


en bild på Ozzy, söt när han sover ;)  


Av Kajsa - 21 februari 2010 19:19

var ute hos mamma shit va mycket snö det kommit   . calle tycker det är kallt om nosen.

pepina svävar fram :P jävla trav hon har. fast alla tre gångarterna är otroligt bra.

vägvinnade skritt, stor luftig trav med bra tryck och en stor rund galopp. vad mer kan man önska sig? kanske att hon inte är så finurlig kanske.   hittar på hyss hela tiden speciellt nu när inte mamma är ute. ryckte pippis man idag. hon tycker det är så najs :P vet inge häst som älskar det så mycket. rasmus tyckte jag var en djurplågare. men hon gillar ju det :P bara hon jag rycker man på. de andra är långhåriga förutom Zigge som vi snagga :P höhö.


Calle poserade för pappa och rasmus idag. han älskar uppmärksamhet :P riktig diva min lilla barbiehäst.


Ska tydligen bli storm....vilket det är vaje dag tycker jag....tröttsamt.  


 

Av Kajsa - 20 februari 2010 13:23

Idag blev de inge toarp, först när Älskling kom ut så va där punka på båda höger däcken (det ena är hely nytt.) jävla mög.

Hoppas jag får något jobb snart...


calle har fått många brudar till denna säsongen verkar de som :) blir han glad ;)

Pippi är sur och tvär, och tjock :)



 

Av Kajsa - 18 februari 2010 16:26

Fy fa så trött jag är på detta nu. jäkla snö och blåst. Pippi får ju stå inne nu inte så poppis.


Usch jag hoppas nu de får rätt på calles papper. han kan inte vara helt okänd. vem avlar upp en häst md hans färg och temprament utan att regga föräldrar? jävla spanjorer.   

hoppas det nu fixar sig så de kan analysera blod eller något och matcha till andra hästar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards