Alla inlägg under februari 2010

Av Kajsa - 17 februari 2010 19:03

Rammstein va såååå satans :D BRA. combichrist va coola :P hihih.

idag var älskling o jag med pippi hos docktorn...och som jag misstänkte så var det en hovböld inte bara en utan TRE. Så det blev till att skära upp och spola och gips och massa bantage så nu är det boxvila. ska tillbaka på onsdag nästa vecka.

Min lilla pippi är en mycket speciell häst, hon visar ingen hälta eller ömhet förrens det är kris...så tråkigt. vetrinärerna är impade av hennes höga smärttröskel...

inte jag för det blir bara dyrt och jag gillar inte att lasta och åka iväg med ett dräktigt sto. fast hade de satt på henne skor bak sist så hade vi sluppit detta nu. men pippi lurade de med sina fina hovväggar. satans häst säger jag bara.


nu ska vi sova...eller snart iallafall. Är så satans sliten.   som ni ser så lekte pippi i hagen för en vecka seda utan något som gjorde ont. och igår va hon markerade hon. idag haltade hon inte alls. men jag känner henne för bra. så mamma kan hon inte lura.

Av Kajsa - 16 februari 2010 14:34

Gissa vem som fått en ny böld? jo pippi...imorrn blir de att åka till stenestad, tur rasmus är ledig så han kan köra:)


Idag ska vi till malmö och kolla på rammstein :)




  Bild från ferian 09 gulliermos dotter på lusitanon Rudia

Av Kajsa - 15 februari 2010 09:10

Red calle i as mkt snö igår. han tycker det e skoj :) piaffen börjar bli riktigt bra nu.

men han är pigg som en mört.

Imorgon ska vi kolla på rammstein  


Ge mg ett jobb ! ska ner till arbetsförmedlingen på onsdag. se va de säger.


ska gå ut med chici nu sen köra ut till toarp.

Av Kajsa - 13 februari 2010 09:59

älskling e hos tatueraren med lindvall. han ska beställa ny tid till sin andra armhåla. haha. Vi ska nog börja på min arm idag...:)


tycker han n komma nu så vi kan åka till toarp city ozzy har läskigt öga :| haha demon hund ^^,






Av Kajsa - 12 februari 2010 11:54

Idag ska jag till farmor och farfar, mamma tar stallet . Najs :) Precis skurat golven. fy va hundar skitar ner :S  hund hår överallt fast man dammsugar varje dag.


I helgen ska vi nog bara ta det lugnt. kan va najs det med.


Jag återkommer kanske senare


En het bild på ozzy ;)  

Av Kajsa - 11 februari 2010 20:55

Lite bilder och filmer på calle :) Ursäkta att hans man och svans är lite mögiga. vill inte bada de, kallt ju :/  http://www.youtube.com/watch?v=N84NhFnRNyI

http://www.youtube.com/watch?v=uTqGQYB_ph4

http://www.youtube.com/watch?v=lt0AhQDMS8M

http://www.youtube.com/watch?v=HjMmmd56JbE

jag vet inte hur man redigerar ;)

     

Av Kajsa - 10 februari 2010 18:16

var ute och red i snön med calle idag, han tycker det e så skoj. han var odrägligt pigg och piaffen var riktigt fin idag. :)



När jag kom hem från skogen och var påväg att släppa ut calle i sin hage så ser jag en liten brun häst fara runder ute på åkern mot vårat bete, vem kan denna lilla häst vara? Jo pepina , hon hade hoppat över staketet? hoppa 130 när man bara är knappt ett år är väl att ta i? tyckte inte pepina utan när jag kalla på henne så kom hon skuttande och tvärnitade framför mig. Nä imorgon får de gå ut i stora hagen där staketet är högre och hon har större plats att springa på så inte sigge jagar henne över staketet. fast han menar nog inget illa och är nog rätt jobbig i längden ;O hon vill bara busa hela tiden.  

Calle med sin fläta ;)




Av Kajsa - 9 februari 2010 19:44

Film på pepina när vi träna ligg :)

Och några bilder på hästarna

http://www.youtube.com/watch?v=z-VPRwXiaB0

http://www.youtube.com/watch?v=6QIfa_dMQrE



  Piorina af ranfstorp    

Pepina

 


Annars har det inte hänt mycket idag. Linade calle lite han såg väldigt trevlig ut

Ovido - Quiz & Flashcards