Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Onsdag torsdag och fredag

Av Kajsa - 26 februari 2010 21:10

ONSDAG

Var med Pippi i stenestad. Visade ingen hälta i skritt eller trav. De öppnade gipset och vist fan hadee  en ny böld mognat.  så det blev gips och box arest igen. stackars pippi. De ville egentligen ha kvar henne men pippi kan inte va utan mamma så hon fick följa med hem igen. har fått börja fodra henne en massa. köpte korn till henne. Hon stressar när e andra är ute så då går hon ner sig, inte bra när man har bäbis i magen. Sen trycker jag i henne morötter. Gillar hon   


   Torsdag


Hovslagaren va här. Gick bra pepina och calle blev verkade och Sigge fick nya framskor.



Fredag

Sladda typ av vägen hem till mamma...wie ingen som skottar :S

red sigge i grimma i hagen tjockisen är rätt duktig :) rätt så bra övergångar från galopp till skritt. fast ibland rusar in iväg. Pina skulle ju också vara med och jaga honom. Sen valla vi pepina lite. Tyckte hon va skoj.   

Red calle i skogen han hade snö ända upp till knäna. Så vi tappade våra benskydd. Sen hoppa vi över alla snövallar. Calle kan faktiskt hoppa :P rund fin rygg över "hindret". Väldigt bra att träna passagen i snön fast väldigt jobbigt enligt calle.  



nä nu ska jag ta och glo på tv .Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 11 mars 2017 14:45

Det var längesedan jag skrev något i bloggen. Tiden räcker inte till. Men idag kommer jag skriva om vad som hände min bästa vän. För jag orkar inte alla frågor .             Jag körde som vanligt ner till stallet för att morgon ...

Av Kajsa - 22 mars 2015 16:07


Glömde en bild jag fick på Rapido  

Av Kajsa - 22 mars 2015 15:44


Pandora har åkt till sitt nya hem och allt gick bra. Hon blev besiktigad och veterinären tyckte hon var super vacker med super gångarter. Alltid roligt att få bra kritik på sina uppfödningar. Jag och gubben körde upp henne till Sölvesborg. Gick sn...

Av Kajsa - 28 december 2014 13:53

Pandora har blivit tingad och ska flytta i mars . :) hon går ju med Petra på dagarna och har egen box på natten. Vill inte bara skilja de snabbt utan det ska helst så naturligt som möjligt . Egen box fick hon pga att Petra ville ha all mat själv. I...

Av Kajsa - 24 oktober 2014 22:08

Hon är helt underbar den dära :) Synd hon inte blir stor häst isf hade hon nog blivit kvar...:) Så otroligt mild. Barbro var och vaccinera och chippa och fixade allt för pass. Hon var så snäll lilla Dora :) Hoppade till lite när Barbro tog t...

Ovido - Quiz & Flashcards