Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

PRE Partbreed utställningB

Av Kajsa - 8 maj 2011 21:51

Hade anmält Pepina och Calle för utställning. Blev glatt överaskad måste jag säga trodde verkligen inte att båda mina hästar skulle bli champions :D Är så så glad:) Pepina har aldirg varit iväg på något sånt och åkte för första gången transport. (har åkt med pippi som föl) Hon var duktig men lite nervig men det får man vara första gången man är på sånna tillställningar. Hon vann iallafall PREpartbred unghäst klass. Blev helt chockad ,


Calle steg ur transporten som en vallack , sa inte ett pip och betade och pratade med folk tills det var hans tur. Jag fick förfrågan om jag ville sälja honom:| absolut inte , inte säljer man sin bästa vän. Han fick en hel beundrar flock runt sig alla ville klappa och prata med min guld hingst. Han är så söt han tar det verkligen med ro, Calle fick ställa upp i Partbreed för vuxa pga att han inte har stamtavla....men jag var glad att jag fick visa honom.  Han visade inte riktigt sin trav idag, egentligen ingen av de Pepina var spänd och calle och jag har tränat på att från galopp på volt gå över i ökad trav på långsidan men så blev det inte och han blev förvirrad och längde sig inte tillräckligt. men vad gör det? han vann sin klass och blev champion ändå. fast jag hade önskat lite mer swung i traven :P men inte lätt för calle att hålla reda på allt han ska lära sig.  Jätte lyckad dag och super glad blev jag. Måste tacka Sara att calle fick komma. kommer bilder , till och med Domaren drog fram kameran :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 11 mars 2017 14:45

Det var längesedan jag skrev något i bloggen. Tiden räcker inte till. Men idag kommer jag skriva om vad som hände min bästa vän. För jag orkar inte alla frågor .             Jag körde som vanligt ner till stallet för att morgon ...

Av Kajsa - 22 mars 2015 16:07


Glömde en bild jag fick på Rapido  

Av Kajsa - 22 mars 2015 15:44


Pandora har åkt till sitt nya hem och allt gick bra. Hon blev besiktigad och veterinären tyckte hon var super vacker med super gångarter. Alltid roligt att få bra kritik på sina uppfödningar. Jag och gubben körde upp henne till Sölvesborg. Gick sn...

Av Kajsa - 28 december 2014 13:53

Pandora har blivit tingad och ska flytta i mars . :) hon går ju med Petra på dagarna och har egen box på natten. Vill inte bara skilja de snabbt utan det ska helst så naturligt som möjligt . Egen box fick hon pga att Petra ville ha all mat själv. I...

Av Kajsa - 24 oktober 2014 22:08

Hon är helt underbar den dära :) Synd hon inte blir stor häst isf hade hon nog blivit kvar...:) Så otroligt mild. Barbro var och vaccinera och chippa och fixade allt för pass. Hon var så snäll lilla Dora :) Hoppade till lite när Barbro tog t...

Ovido - Quiz & Flashcards