Alla inlägg under april 2010

Av Kajsa - 14 april 2010 15:44

Vilka otroliga hästar jag har. :)

var ute och red med mamma och Zigge. Calle pinna på som vanligt, ibland stannar han och väntar på tjocka zigge som gett upp att försöka hinna med spanjoren,

Calle piaffa lika högt med alla benen idag :)  vilken balans han har :) Sen gjorde han spansk skritt och passage samtidigt? ha är väldigt rörlig när han vill :P haha.

Sigge bara tittar på han och förstår inte hur han orkar. Tror han är lite sur .


Spelade fotboll med pepina när vi tränat idag. Det tyckte hon var skoj. Pippi ville också va md men hon nöjde sig med att ha bollen på rumpan och mellan öronen. Haha fin hatt tyckte hon kanske?

ska dra fram lite plast så pepina kan traska över det. Ikea kasarna går bra hon vet ju att det kommer mat ur de :P 


nä ska bleka utväxten igen, den blev orange sist, Adjö


 

Av Kajsa - 12 april 2010 21:33

Idag har jag badat svansen på calle och Zigge. det behövdes :P var ute en stor runda med alla hundarna typ över en timme. dåligt slitna de var efter. Hihi


var på stranden med Ozzy och chic igår. Vilka badkrukor? de brukar annars hoppa i alla vattenkärr de hittar i skogen men havet var bara kallt :P


Ska börja på diet imorgon, ska se ifall magen blir bättre. sen får jag väl åka till doctorn igen...usch.



Red ut med mamma calle blir så spänd när han är med andra hästar i skogen...undrar va de gjort med honom i spanien...stackare. När jag rider själv är han cool lugn. men med andra går det i 120 kmh hela rundan. ajja fick tränat massa piaff och passage. han kan inte tro att man kan enbart springa  :P

Älskling har tatuerat sig idag...i andra armhålan. haha så cool är den. älskar honom lite mer nu ;) haha


nä adjö   Sliten Ozzy


Av Kajsa - 11 april 2010 10:22

Igår var jag med sandra och hämtade en liten söt shettis flicka. Så underbart söt.

Fia och lyra tyckte det var väldigt spänande.


Kom hem och bytte bandage på pippilotta, såg väldigt fint ut, tur man ger de vitlök så sår läker bra :) Calle och jag var ute på långrunda i skogen- Han var otroligt fin men pigg som attan :P piaff och passage funkade perfekt inga takt missar, fick en super ökad trav blev helt stäld ;S jävlar vilket tryck där va. Han skittade lugnt hela vägen hemåt. framsteg :P innan har skrittat i 120 kmh eller taktat. inte lätt att sadla om från tjurfäktning till dressyr.


idag ska jag bara städa calle ska enbart gå i hagen och mysa.


usch längtar efter pippi och calles bäbis.

skaffat mig en hemsida   http://www.infoom.se/mysite/index.php?us...p?user=12830

Av Kajsa - 9 april 2010 19:17

Rätt så kallt idag. blev täcken på på hästarna.  Calle fick vila idag la min energi på Pepina. Min lilla cirkus häst :) Imorgon ska jag med sandra, ska till sköj.

Lite bilder från igår,

Cashe Rullar sig :) Ett måste när man kommer ut i hagen.

    Så nöjd han är. han vet att jag inte gillar när manen och svansen är svart, men hästar ska vara hästar.   sen bilder på tjocka pippi :)       Pina oxh zigge

 

Pepina  skyndar sig så hon inte missar något godis

 

bus

 

Av Kajsa - 7 april 2010 17:36

Idag fick pippi lotta komma ut. Så lycklig hon blev sprang runder och bockade rullade och frusta.  Hon har fortfarande ett bandage som ska bytas i 14 dagar till såret läkt helt. Stygnen är tagna och fötterna är friska  

Den stora magen guppade runder :P haha

Red lilla cashe idag. han var riktigt trevlig i skogen inte överdrivet energisk. skönt

 nä ska göra middag nu.

lite bilder.

Pippi och pina

 

calle

Pepina

    Pippi pepina och zigge


   

Av Kajsa - 5 april 2010 19:24

då var påsk över. najs. var hos mamma på lördagen och på söndagen rickar och elin var också där med söta fabbe :) sötare unge finns inte   Idag har jag lagt om pippis ben och imorrn ska vi till stenestad igen. hoppas nu allt e bra...Red calle som var sliten idag. Men kändes fin ändå.han fick gå på sandbanan idag så mysigt att rulla sig i sanden. :) var en runda hos elin precis, fabbe garva åt mig hela tiden.

Usch jag vill ha barn nu...men de få¨r vänta.

ska göra käk nu

Av Kajsa - 2 april 2010 10:39

Fick reda på att hylke min freiser vän i spanien avlidit.

En otriligt vacker och snäll freiser hingst.

vila i frid  

Av Kajsa - 1 april 2010 16:33

Pippi fyller 13 år idag , mitt lilla aprilskämt  

Red ut på calle idag. pigg och alert som vanligt. tränade piaffen lite, man måste utnyttja tillfället :P Red in på en rätt liten stig i skogen och lät han trava  på. Helt plötsligt ligger där en stor gran plus en massa pinnar övervägen. Shit Calle vet väl inte hur man hoppar?  haha, han gick över i kort galopp tänkte de får väl bara eller brista. palla inte rida tillbaka . Han spetsade öronen och gör ett perfekt avtramp och hoppar runt och högt över trädet. han frustade som en galning och slog med huvudet. han tyckte de var skoj :) Måste nog åka och löshoppa han,. han kanske är en riktig gummiboll? hispano används ju till alla grenar och angloaraben är en duktig hoppare.. så det är inte omöjligt.



regnar som fan nu :S precis städat klart.


ajja Glad påsk på er.  

Ovido - Quiz & Flashcards