Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Kajsa - 6 oktober 2013 16:18

Idag har jag och Grukan varit i skogen med Sigge och mamma. Första gången och det gick kanon, Blev ett litet avhopp pga att de höggved i skogen med stor traktor och massa bilar runt så vi kom knappt förbi. Sigge låtsades att han blev rädd och pepina blev orolig , bredvid det lilla stället vi kunde rida förbi på låg gamla harvar och plogredskap och man vill inte att hästen fastnar i det. så då hoppa jag hellre av och gick förbi med henne. Hon fick stanna och titta lite på sakerna. Så de var inte så farliga ändå.

Vi träffade bil med släp och det brydde hon sig inte alls om. Hon vågar till och med gå först.

Hon är inte helt hundra i styrningen än men gör halt fint och travar på glatt :) Duktiga Gurkan :)


Vi får väl ta lite foto när jag rider henne. :)


Båda stona är fortfarande dräktiga :)


Calle var hos tandläkare Nina i Tisdags och jag körde släp :) Calle är så underbart snäll , han lastar sig själv och står still i transporten.

De tyckte han var otroligt vacker och väldigt bra temperament. ( Han sa inget när han kom dit utan ville beta istället för att höras och synas) helt okomplicerad är han guld pojken.

Han hade fina tänder så det var ju bra :) Han har däremot tuggat mycket på bett i sina dar så hon penslade på något på de första tänderna , för att se om han slutar med det isåfall ska vi laga de tänderna.. Men tyvärr tuggar han fortfarande på bettet inte lika mycket dock,  Så vi ska prova ett nova bett och se hur det funkar.



Nu ska jag snart ner och rida Calle en sväng..:)


     


Lilla Gurkan :) Bara några veckor gammal :)

Ovido - Quiz & Flashcards