Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Skabbräven

Av Kajsa - 16 juli 2010 16:46

  

 

 

Var i anmnabygget med Ami och verkade en Shire och en Shettis. Vilka fötter Shiren hade...shit va stora. men snäll var hon:)

Sen åkte vi hem till mig för att fika lite. Vi satt och pratade när jag hörde ankan slå med vingarna precis som han gör när han badar. Fast det kom från stallet och där finns ingen damm. gick dit och fick se en räv hängande i svansen på Flopp slet och drog så jag sprang dit och skrek fick nästan sparka räven så den släppte. räven travade iväg i sakta mak så han var förmodligen väldigt infekterad av skabb. var inte alls rädd. Fick in alla hönor och ankor i hönsgården, tur jag va hemma :| mamma vaknade och släppte ut Ozzy och gänget. Canela kände lukten av den och började gny, då kom fanskapet igen...hundarna satte efter men canela och dante stanna vid tomgränsen....ozzy jagade den ända upp i skogen sen vände han...tur han inte fick tag på den, då hadelilla ozzy fått skabb och inte gått sova i sängen...:P

 

Tommy kom hit med geväret..hittade inte räven men han lär komma tillbaka...skabbrävar är inte så smarta..synd om han egenligen...hemskt när de får skabb. men för rävens bästa är det lika bra att tabort honom.  Iförgår tog han en höna här och 2 uppe hos grannen sen försökte ta ankan igen ....så hungrig kan han inte va...utan han e nog väldigt sjuk,

 

sorgligt.

 

nej imrogn kommer veterinär och hovis. Fixar skor till zigge nu, blir nog bra :)

 

fick ta in hästarna underdagen...helt sjuka är bremsarna...biter som fan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 11 mars 2017 14:45

Det var längesedan jag skrev något i bloggen. Tiden räcker inte till. Men idag kommer jag skriva om vad som hände min bästa vän. För jag orkar inte alla frågor .             Jag körde som vanligt ner till stallet för att morgon ...

Av Kajsa - 22 mars 2015 16:07


Glömde en bild jag fick på Rapido  

Av Kajsa - 22 mars 2015 15:44


Pandora har åkt till sitt nya hem och allt gick bra. Hon blev besiktigad och veterinären tyckte hon var super vacker med super gångarter. Alltid roligt att få bra kritik på sina uppfödningar. Jag och gubben körde upp henne till Sölvesborg. Gick sn...

Av Kajsa - 28 december 2014 13:53

Pandora har blivit tingad och ska flytta i mars . :) hon går ju med Petra på dagarna och har egen box på natten. Vill inte bara skilja de snabbt utan det ska helst så naturligt som möjligt . Egen box fick hon pga att Petra ville ha all mat själv. I...

Av Kajsa - 24 oktober 2014 22:08

Hon är helt underbar den dära :) Synd hon inte blir stor häst isf hade hon nog blivit kvar...:) Så otroligt mild. Barbro var och vaccinera och chippa och fixade allt för pass. Hon var så snäll lilla Dora :) Hoppade till lite när Barbro tog t...

Ovido - Quiz & Flashcards