Alla inlägg under juli 2010

Av Kajsa - 15 juli 2010 20:21

varit med ami och fixar hovar. Gick bra :) skodde en hov helt själv ;) hihi

verkade en liten busig ponny som var mest intresserad av att gnaga på mig. men men

 

 

Hästarna ska snart ut för natten, calle ska prova att va ute i natt..får vi se hur de går. De går hemma på dagarna och ute på natten. Flugorna är helt sjuka nu, biter fan mig också :S

 

Rappi är så söt. Underbar kommer han bli.

 

Tog hem några New Balance skor, ska prova de på Zigge då han ska skoss om på lördag,  vet kommer också i helgen...ska kolla navelbrocket. hoppas vi slipper massa klabb med det.

 

Ska ut och rasta mina små hundar. adjö  

Av Kajsa - 14 juli 2010 21:50

Idag har jag varit lite ledig,. rätt skönt för min kropp iallafall :P

fick ta in mina små hästar idag. flugorna skulle tydligen äta de.

de ska börja gå hemma på dagarna och bete på natten...om inte så får de ingen fång iallafall. Nya rön nu om fång, de ska va ute natt och inne dag.

De tyckte det var skönt att komma in och vila sig. Gah måste ta tag i mitt ridande. för varmt för att rida nu....:/ och hästflugorna jagar oss..


har varit på banken och sen va Ozzy och jag hos vet. Fick ett nytt chip. så nu ska ozzy bli flickhund igen :P haha han fick åka cabbe dit...oh det va fräckt tyckte han. läpparna fladdrade i vinden :P haha


nej ska gå och lägga mig lär bli en lång dag imorrn..             

Av Kajsa - 13 juli 2010 22:39

jag undrar verkligen hur vissa männsikor är funtade....herregud . inavlar hundar. hotar folk. hotar mig för att jag tycker det är fel att inavla. hotar min mamma. pratar skit om min hingst? öh vad har min hingst med detta att göra. han är inte inavlad eller sjuk. han är kollad på alla sätt och vis för att få betäcka. varför skulle jag av alla människor anväanda en dålig hingst? jag strävar efter hållbarhet, sundhet och ett bra temprament. Färgen och han vackra sida fick man på köpet.  nej lite till sen anmäler jag. man ska egentligen inte bry sig men jag blir så ledsen av att tänka på henne hundar. hon har ju förfan inga pengar att mata de för.. säljer de åt höger och vänster och säger att hon vill få bort kamp ?..hur jävla dum får man vara?  nej jävla psyko. Sen tycker hon tydligen det är fel att sterilisera tikar för att de blir tjocka..men vilket e bäst? fett eller livmodersinflammation? lite fett får de ha. helre det än magra. detta är då min egen moster som h¨åller på. helt spårat ut.


  


ajja nu ska vi tänka på annat. 


imorgon ska Ozzy få ett nytt hormon Chip. han har börjat ragga brundar nu ;) och det får man inte,. 

Av Kajsa - 11 juli 2010 20:11

Höll på att dö i värmeslag igår..haha inte van vid värmen nu ju :S 30 grader varmt var inget när jag bodde i spanien. men nu är det olidligt. Synd om djuren.

Chica tåler värme bra men ozzy har lite svårare med det, inte konstigt. så stor han blivit, monster hund :) hahha. tränade calle med kopson och lina igår. Gick som en dans. han är så smart. Satte under sitt inre bakben långt under magen och tryckte på genom hela ryggen :) Ska börja träna mera på töm, han tycker det är skoj, behöve få kläm på Capriolerna. Inte lätt att hitta alla knappar.


sov hos älsk inatt för att vi skulle till Jeane och Gert för träna chica, (hon ska bo där när vi ska till sthlm så vi lämna henne en stund där och gick till parken med Ozzy, Ozzy var inte als intresserad utan ville enbart ligga i skuggan. Chic skötte sig bra, hon är lätt att lämna iväg, hon finner sig i allt. PLuS hon fick massa goa korvar av Jeane :P haha ,



Lite ångest har jag, bråka  med mamma, tyckte hon kunde ta in calle och pippi med fölis...tydligen inte. Så jag får väl köra him. Inte ens lite ledigt kan man få :/


Så skönt med regn :)


Imorrn blir de massa hovar igen..;)   

Chickie den tre benta. Eller hon var trebent.

Ozzy den döva, fast han börjar höra lite mera nu :) hoppas hörseln kommer tillbaka. Hande varit roligt. ibland kan det va jobbigt med en döv hund, fast ibland har det sina fördelar. haha.   

Av Kajsa - 9 juli 2010 23:00

Prakitk från halv 12 till halv 5 soft enbart verkningar.

Hjälpte de att betäcka deras russhingst skulle betäcka ett sto.

.tur calle är snäll. Så tacksam man blir över att ha en sån snäll och trevlig hingst. som är snäll med stona och framförallt försiktig och lätt hanterlig vid betäckning. (även annars).


idag fick alla hästar komma in. mysigt tyckte de.  låg och mös med pepina i gräset.


rapido har lärt sig att skaka hov :) haha. sötnos.


riktiga cirkus hästar vi har.

kollade på en video från olika häst tränare. eller jag började kolla sen kom det folk hit. verkar intressant finns alltid något att lära sig genom olika tränare.

Allt är egentligen logiskt men vi människor vill alltid tya på gränserna. Vilket leder till att vi förstör mycket av förtroendet vi fått av hästen.


Kan ingen låna mig en vild häst? skulle vilja pröva att tämja den :) haha man får se senare i tiden om där finns tid och möjlighet.


nej älsk kommer snart, min lilla tivoligubbe :P haha.


Två flickor som träffat Calle detta året. Hoppas de blir några bebisar. :)

  

Av Kajsa - 9 juli 2010 10:01

Usch knappt någon stöm i staketet på betet...Gick och kollade va problemet var men hittade inget...får kolla mer senare. Släpte ut Pippi och föl till de andra. Calle blev så lycklig att ha hela flocken i hagen bredvid.  Tror han vill ha sten koll nu när hans lilla bebis har kommit.


ringde barbro igen , Ralle har haft lite diaree. Förmodligen för han vill smaka på allt. Så de blir lite proviva. 


Jävlar va flugor de är :S jobbigt.


inatt får nog alla hästar komma in och vila upp sig. Pepina ser väldigt sliten ut..stackaren.    

Av Kajsa - 8 juli 2010 19:25

 Elin och rickard va här igår, vi lavade ved och käkade. Haha lyssnade på Aqua osv. haha drack lite vin , kom i säng vid 12 för att den vakna av älsklings väckarklocka kl 03,Gick upp kl 6 för att fixa stall och ta ut. Var hos Ami vid 9 åkte och skodde och verkade. Massa att göra idag :) Åkte hem vid 18 tiden. Tur hade mamma och pappa tagit in resten av veden...hade nog inte pallat mer av det.

Ska äta lite nu sen ut och rida. Mysa lite med Ralle :)

imorgon blir de mer hovar. Fast jag börjar sent :) nice.




  


Av Kajsa - 8 juli 2010 19:25

 Elin och rickard va här igår, vi lavade ved och käkade. Haha lyssnade på Aqua osv. haha drack lite vin , kom i säng vid 12 för att den vakna av älsklings väckarklocka kl 03,Gick upp kl 6 för att fixa stall och ta ut. Var hos Ami vid 9 åkte och skodde och verkade. Massa att göra idag :) Åkte hem vid 18 tiden. Tur hade mamma och pappa tagit in resten av veden...hade nog inte pallat mer av det.

Ska äta lite nu sen ut och rida. Mysa lite med Ralle :)

imorgon blir de mer hovar. Fast jag börjar sent :) nice.




  


Ovido - Quiz & Flashcards