Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Kajsa - 1 mars 2010 10:31

 

Migränen är borta...men så fick jag mensvärk istället?. jävla då.

Håller på att tvätta och städa. jävla väder det är idag..

Sen ska jag ut till stallet och lasta pippi så får vi hoppas hon har blivit bättre.




Jag återkommer om det.


Så nu har vi varit iväg. Fast innan vi åkte iväg gjorde Zigge sig illa i hagen trodde han brötit benet blev as skraj. Tänkte nä nu jävlar bröt han det. Men han slog bara till en nerv men han gick upp på bakbenet och vägrade sätta ner höger fram. Lät han va ute ,kastade ut massa hö till han och Pina. Sen körde vi iväg med pippi. Pippi har blivit duktig på att gå in i bilen på äldre dagar. Traskar rakt in.   Nog mognat mycket sen hon fick föl. Men tillbaka till bölderna. Visade ingen hälta och de tog av gipset och hon var fin under. väldigt torrt och fint men så fick jag en känsla att vi skulle kolla andra bakhoven. Jo visst fan var där en ny påväg. Undrar var jag fick det ifrån men på något vis viste jag det. så de karva upp lite och la bara ett Jod bandage som jag får fixa med själv. Så nu kan pippi och jag ut och gå. Inte värt att släppa ut henne i snön då finns där inget plastbandage kvar. Nästa vecka ska hon få skor. Om inte den nya bölden på vänster bak klabbar. Sen körde vi hem och Zigge var som ny. Jävla tur det bara var en nerv.



Calle vill ut och gå- hann inte med han idag. Stackaren. Han blir så ledsen när ha inte rids.


Ohh just det. Ozzy var själv i hela 2 timmar idag.  Utan att säga något. Duktig han blivit. Min lilla gris   

Ovido - Quiz & Flashcards