Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Kajsa - 2 juni 2010 21:04

Pojkhästen får heta Rápido. = Snabb kvick på spanska. an va snabbt ute :P  

Han har varit ute i hagen och struttat runder. Balansen e sådär men han ger inte upp. Pippi bara myser. Hon älskar sina små föl. :) Tog in calle för att han skulle få se fölis han har ju bara hört den innan. Han gnäggade åt lilla bebis har aldrig hört en hingst låta så innan. Väldigt mjukt , inte så som han ber mig ge han en morot utan det va speciellt iallafall.

Sen stod han och tittade på lille bus hela tiden. Söt <3


Min pojkvän har fortfarande inte varit och tittat på han...trött man blir. men men de intresserar välL inte honom..

nej ska ut och titta till Ralle nu.


Titta inte på mig ser ut som ett lik.         



Av Kajsa - 2 juni 2010 07:43

Inatt klockan halv 4 såg jag att den vita blåsan började komma ut, snabbt kom två fötter och en nos, kastade på mig kläder och ut i stallet. Hann sätta mig ner ifall hon skullevilja ha hjälp då gnäggar fölet till och tjoff så va han ute. Spindel benen for åt alla håll och kanter. Pippi duktig mamma som hon är skötte alla perfekt. Calle hade ett helvete han kunde ju inte se vad som hände. Ögonen va stora och han mumlade till pippi. Zigge och Pepina var helt inne i förlossningen Ögonen var stora som tefat på Lilla pepina :P haha stackaren nu är hon inte pippis nr 1längre. Men hon är ju stora syster :)


nej ska se hur de går för bebis nu.  

Ovido - Quiz & Flashcards